۱۱ بهمن ۱۳۹۰

دنیا هر روز جای بدتری برای زندگی میشه

پرده اول:
امیر میرزایی حکمتی برای جاسوسی میاد ایران و همینطور که داره اعتراف میکنه کارت شناساییش رو نشون میده که ثابت کنه واسه سیا کار می کنه و تصادفا کارت مربوط به ارتش آمریکاست. جایی که اون رو برای مترجمی استخدام کرده (من حوصله نداشتم فیلم اعترافاتش رو ببینم و البته دلش رو هم نداشتم)
سوال اینجاست که چرا یه جاسوس باید کارت شناسایی سیا رو همراه خودش بیاره ایران.

پرده دوم:
شبکه استکباری بی بی سی 5 ایرانی رو نشون میده که لباس مشکی پوشیدن و با کلی ریش و موی آشفته که قیافه های خفنی دارن. با چشایی که انگار هیچ زندگی توش نیست زل زدن به دوربین و یکی که میگن رئیسشونه اعتراف می کنه که برای سپاه کار می کردن و واسه همین رفتن سوریه. همینطور که داره اعتراف میکنه کارت شناساییش رو نشون میده که ثابت کنه واسه سپاه کار میکنه و من یه دفعه می بینم که این کارت چقدر آشناست. از مخمل می پرسم این کارت پایان خدمت ارتش نیست؟ مخمل هم که ارتش خدمت کرده تایید میکنه.
سوال اینجاست که چرا یه سپاهی که برای عملیات مخفی میره سوریه باید کارت شناسایی سپاه تو جیبش باشه؟

این رو هم بگم که لابلای این گزارش، بی بی سی میگه که ایران گفته اینا کسایی بودن که برای ساخت نیروگاه رفته بودن سوریه و همزمان عکسی ازشون نشون میده که بیشترشون ریش نداشتن و با چشمهایی درخشان به دوربین زل زده بودن.

تاسف آوره فرقی نمی کنه این رفتار مال دولت ایران باشه یا ارتش آزادیبخش سوریه. در هر صورت شرم آور و تاسف انگیزه.

و اما در مورد سوریه:
من این روزها همش به این ماجراها فکر می کنم و یاد سید سبزی می افتم که نگران بود که بعضی ها "به هنگام نابود كردن خود به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند*."
ظاهرا ماجرا همینه. وقتی دیکتاتور در باتلاق فرو میره به هر چیزی چنگ می زنه که این روند رو به تاخیر بیاندازه و نتیجه این میشه که کل کشور در باتلاق فرو میره
ملتی که مسالمت آمیز اومده بودن تو خیابون و این همه هزینه دادن حالا سرنوشتشون به ارتش آزادیبخشی گره خورده که هنوز قدرت نگرفته مردم رو اعتراف خودجوش میکنه.
به نظر شما آخر و عاقبت این ملت آشنا نیست؟ به نظر شما 20 -30 سال دیگه مردم سوریه به فرض پیروزی نمی گن زمان بشار خدا بیامرز؟ آخه تو که رفتنی بودی خب یه جوری می رفتی که حداقل مردمت خوشبخت بشن.

* بیانیه شماره 12

۱ نظر:

zizilak گفت...

bahat movafegham kheyli tarsnake. emroozam khondam ke 11 nafaro az to otobos dozdidan :(
moshkel ine ke in dictatora, amalan baes michan charkheye khoshonat edame peyda kone. man hes mikonam ke ma ham rah be jayi nemibarim ta 30-40 sale dige :(