طبق یه سنتی که تو چند سال اخیر اختراعش کردیم، هر سال سیزده بدر با مامان خانوم و نونوچه میریم سینما و هر سال هم نحسیه سیزده (۱۳ نحس نیست) ما رو میگیره و حالمون گرفته میشه و دست از پا درازتر برمیگردیم خونه.
اولین سال بعد از فوت بابام رفتیم "زیر درخت هلو" و اون آقایی که پدر ایرج طهماسب بود خیلی شبیه بابام بود و وقتی داشت وصیت می کرد خودتون دیگه حال ما رو حدس بزنید. پارسال هم که رفتیم تو شهر و خیر سرمون گشتیم که یه فیلم خوب و شاد پیدا کنیم که سیزده بدری حالمون گرفته نشه. فیلم زنها فرشته اند و تلافی و قرنطینه رو پرده بود که یه بنده خدایی به نونوچه گفته بود قرنطینه خیلی باحاله (آخه آدم با طناب خواهر شوهر میره تو چاه؟ ) و رفتیم و چشمتون روز بد نبینه. از سینما که اومدیم بیرون من و نونوچه همینطور بی اختیار اشک می ریختیم.
خلاصه امسال رفتیم "سوپر استار" شاهکار خانم میلانی.
البته اون بیچاره هم تقصیری نداره. به گفته خودش چندین فیلم نامه اش رو ارشاد رد کرده بود و این یکی رو هم تو فرودگاه آلمان وقتی منتظر بوده نوشته و ظاهرا هم که آقایون مشکلشون اینه که تو فیلم بحث حقوق خانوم ها مطرح نشه دیگه هر ابتذال و کوفتی مطرح شد مهم نیست. مهم نیست که آقای سوپر استار انواع و اقسام مشروبات رو به ما نشون بدن و مهم نیست مست و پاتیل از خونه اون خانم محترم نصفه شبی تشریف بیارن خونه. مهم نیست که آقای سوپر استار از هر دختری که خوشش بیاد سوار ماشینش کنه و ببرتش خونه و یه نوشیدنی مهمونش کنه که گرم شه و مهم نیست که . . .
جالبه که این همه مسخره بازی و ابتذال در این دوره چهارساله ساخته میشه و مجوز پخش میگیره و بعد فیلمی مثل "سنتوری" که به رحمت ابدی میره و "درباره الی" هم که فعلا رفته تو کما.
من که وسط فیلم می خواستم پیشنهاد بدم پاشیم بریم و فقط اسم خانم میلانی و احترامی که براش قائلم منو تا آخر فیلم نشوند روی صندلیم.
فییلم دیگه ای که می خواستم راجع بهش بنویسم اخراجیهای ۲ بود. فیلم آقای دهنمکی که حالا افتخار کارگردانی پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران رو یدک میکشه.
نوشته های من باشه واسه پست بعد ولی چند روز پیش ایمیلی گرفتم در مورد این دوتا فیلم که منبعش سایت سینمای ما بوده. با اینکه با بعضی از حرفهاش موافق نیستم ولی در مجموع یه جورایی حرف دل من بود و بهتون توصیه می کنم که بخونیدش.
آیا فروش «اخراجیها 2» به ضعفهای فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟
۱ نظر:
migam man hich ideyi nadaram in filma chian, be gheyr az ekhrajia ke onam faghat midonam ki sakhtatesh, hamin nazar dadan raje behesh sakhte.
ارسال یک نظر