۳۰ دی ۱۳۸۹

دارچين

دارچین در ویکیپدیا :
مصرف روزانه دارچین انسان را سلامت و جوان نگاه می‌دارد.
دارچین کلیه را گرم می‌کند و ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد و کم خونی را درمان می کند .
دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و جدیدا در آمریکای شمالی و کانادا کرم هایی ببازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد بکار می‌رود.
حتما تا بحال متوجه شده اید که بعد از خوردن یک دونات دارچین همه چیز را زیبا می‌بینید و چقدر آرام هستید. این خاصیت دارچین است زیرا دارچین اثر آرام کنده وشاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است. و در حقیقت می‌توان گفت دارچین والیوم گیاهی است زیرا در دارچین ماده‌ای است بنام Cinnamodehyde که روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش دارد.
اثر مهم دیگر دارچین پائین آوردن تب می‌باشد و حتی امروزه دارچین را بصورت قرص و کپسول درآورده اندکه بعنوان تب بر، بکار می‌رود. شما می‌توانید به آسانی با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را بسرعت پائین بیاورید. دارچین رگها را باز می‌کند و اثر خوبی در گردش خون درد.
دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی می‌توان گفت که اثر پنی‌سیلین و پادزیست (آنتی بیوتیک) را به مقدر زیادی دارا است. اگر حس کردید که ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.
یکی از دانشمندان انگلیسی در کتابی که قرن نهم تالیف نمود ادعا کرد که دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می‌کند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می‌نوشید آنرا با یک قطعه پوست دارچین بهم بزنید که طعم آنرا بهتر کند.
اما دلیل اینکه به فکر نوشتن این مطلب افتادم اینه که الان حدود هفت -هشت ماهه که من هروقت شیشه چاییمونو پر می کنم کمی چوب دارچین هم روش می ریزم و هر بار که چای دم می کنم یک تیکه کوچک چوب دارچین هم داخل قوری میریزم و با چای دم می کنم . با اینکه در طول روز یک یا حداکثر دو لیوان چای می خورم اما اثرات باور نکردنی دارچین رو احساس می کنم .
همیشه هوا که سرد می شد خیلی زیاد سرما می خوردم . اما امسال تا حالا که سرما نخوردم .
سالها بود که صورتم مرتب جوش می زد اما الان مدتی که خیلی کم شده و تقریبا از بین رفته .
و تازه بعضی وقت ها روزی چندتا بروفن 400 می خوردم ولی دیگه نیازی به مسکن ندارم .
حالا نمی دونم واقعا اینا تاثیرات مصرف مداوم دارچینه یا تصادفیه . اما به شما هم توصیه می کنم همیشه دارچین مصرف کنید تا سلامت بمونید .
می تونید پودر دارچین رو به عنوان ادویه در غذاهای مختلف مثل مرغ ، قیمه ، مایع ماکارونی ، خورش بامیه و انواع غذاهای دیگه هم بریزید . پس سعی کنید از همین امروز پودر و چوب دارچین رو در ردیف اول ادویه هاتون قرار بدبد.
سلامت باشید .

۳ نظر:

زیزیلی گفت...

نظرم گم شد.
چه خوب که دوباره بعد از یک قرن نوشتی.

راجع به دارچین این رو اضافه کنم که سردردهای میگرنی رو تشدید می کنه و خودم هم تا حدودی این رو تجربه کردم ولی من واقعا بو و مزه ش رو خیلی دوست دارم مخصوصا با حلیم و شله زرد.

کاش لینک ویکیپدیا رو هم میذاشتی.

zizilak گفت...

eh! sar darde mano na tashdid mikone na kam. man hamash to ghahvam mirizam

كيارش گفت...

سلام زيزيلي . امروز آمدم وبلاگت انگار خراب شده بود . هر چي باز كردك يك صفحه ديگر آمد .ولي ناگهان از لينك كامنت تو رفتم و ديدم درست شد . من توانستم برايت پيغام بگذارم .