۳ مهر ۱۳۹۲

زیزیلی به آفریقا می رود-7

گفته بودم که سفارت برای ما دو نفر 5 میلیون وثیقه می خواد. با کمک زیزیلک با جولی نامه نگاری کردم که این پول برام خیلی غیر منتظره است و زیاده (جولی قبلا گفته بود که سفارت وثیقه می گیره) جولی اول گفت من فکر کردم می دونستی و حالا با الی و شرکت صحبت می کنم که یه راه حلی پیدا کنم. (آقای همکار که داشت می رفت وثیقه خودش 1.2 میلیون و وثیقه خانومش خیلی کمتر فکر کنم حدود 200 هزار تومن بود. به جولی گفتم واسه اون خیلی کمتر بود و واسه همین این مبلغ واسم خیلی غیرمنتظره ست)

بعد از مدتها که خبری از جولی نشد دیروز یه ایمیل به الی زدم که اگه بشه با سفارت صحبت کنه من چک ضمانتنامه بانکی ببرم به جای پول نقد. حالا امروز صبح جولی ایمیل زده که شرکت قبول کرده این وثیقه رو بده و فقط بگو همش رو می خوای یا یه بخشی رو و اینکه ما چند دلار باید بدیم تا یه فکری کنیم که این پول رو چطور بهت برسونیم. (واقعا نمی دونم تو این شرایط تحریم ها چجوری این پول و می خوان بهم برسونن.)

حساب کردم یه چیزی حدود 1700 دلار میشه  اول فکر کردم بگم 1000 دلارش رو بدن بعد مخمل گفت بگو 1200 دلار می خوام. منتظرم با زیزیلک حرف بزنم و نظر اون رو هم بخوام و با هم یه نامه تشکر و اینکه 1200 دلار می خوام بهشون بزنم. باید اعتراف کنم تحت تاثیر قرار گرفتم و حالا یه ذره احساس ناخوشایندی دارم که ازشون درخواست کمک کردم مخصوصا که این پول حدود 20 درصد حقوق یه ماه من تو آفریقا میشه البته تو ایران 1200 دلار بیشتر از حقوق یه ماه منه.

از آقای همکار شنیده بودم که وون (مدیرعامل شرکت) خیلی آدم مثبتیه و با این کاری کرد من رو هم یه جوری ممنون خودش کرد. امیدوارم تا آخرش هم همه چی همینقدر خوب و مثبت پیش بره :)

پ.ن.: خانوم همکار که با این شرکت قرارداد بسته بود و همزمان کار کاناداش جور شد دیگه اومدنش به آفریقا منتفی شده و ظاهرا شرکت ازش 12000 رند (حدود 1200 دلار) خسارت خواسته که فعلا جوابی بهشون نداده. من خودم بعید می دونم که خسارت رو بده ولی امروز با مخمل به شوخی می گفتیم که بهش بگیم این پول رو به من بده که با شرکت بی حساب بشه

هیچ نظری موجود نیست: